Kottan-style

Jag vet inte, men det verkar vara rastypiskt för Lagottohundar att lägga sig mitt i trappen. Precis som Kottan, så gör Charlie så också... Lovis skulle nog inte ens tänka tanken...
 
Hmm...den vita trappen är sällan vit, med två pälsbollar som springer ut och in...
 
Sen är det andra beteenden som han gör exakt som Kottan. T.ex att han ligger tryckt mot väggen i köket,gärna halvt bakom nån långgardin. Varje morgon "slår" han mig med tassen när jag håller på att vakna.Kärvänligt, men lite brutalt! Man kan få sig en smocka rakt i ansiktet om man inte passar sig, haha. Men framförallt...så otroligt vänlig och snäll hund, vill helst sitta i knät och bara gosa!
 
Igår var vi på lydnadskursen igen. Vi var bara tre deltagare som kom, men desto mer tid hade vår instruktör för var och en. Vi övade kommandon, inkallning och "stanna-kvar" bl.a.....och just "sitt.och stanna-kvar" har lille  Charlie svårt att greppa. -Inte lätt att sitta still när matte har hela fickan full av korv och man är jättesugen....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0