Ledig

Alex och jag kom iväg till stan vid halvtio i morse. Jag hade ju i min vildaste fantasi trott att jag kanske skulle kunna få kolla i nån klädesaffär eller dylikt. Men icke! Det borde jag väl ha lärt mig efter arton år, att det är det absolut värsta den ungen vet. Så efter ett rekordsnabbt grossist-besök, drog vi till City Gross. Inte ens där fick jag ro att strosa omkring och titta på småplock.

City Gross i Gävle tycker jag är jättebra, men den här var så konstigt upplagd. Massor med mattor låg emellan fryslängorna, och barnstrumpor hängde bredvid diverse matartiklar. Skumt......

                
                 Heinz ketchup....och barnkläder....

Jag hade fått ett tips av en tjej att de säljer så god mjölk där. Så vi köpte en två-liters dunk. Dock inte den fetaste som hon förespråkade. Vi tog den som var som mellanmjölken här hemma.

                
                Mmm...riktigt god smak!! Rekommenderas!

När jag kom hem åkte jag till möbelaffär'n och tog hem en ny rumsmatta.

                
                Det är ju inne med "långhåriga" mattor nu.

Jag har ställt undan utemöblerna nu, känns vemodigt, men jag kommer nog inte att sitta ute nåt mer i år. Även om man hade kunnat göra det idag.....

Kvällen blir lugn, vad jag vet. Ska göra lite gourmetmat till Alex och mig... Ett glas vin till, så....somnar jag nog sött sen!

Kommentarer
Postat av: Madde

Fin matta !

2010-10-01 @ 18:06:38
URL: http://maddeleeneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0