Valborgsmässoafton

Ja då var det sista april då! Snart är det midsommar...

Jaja, jag kunde i vanlig ordning inte sova ut, trots att jag var vaken till ett ungefär. Kvart över sju klev jag upp.

Fick ett ryck sen och bubbade upp trimbordet i köket. Här skulle trimmas hundar! Lovis var mest tovig och jävlig..

Alltså, det är ett helt företag att få av pälsen på denna lilla dam. Hon vägrar att stå still och bara krumbuktar sig hela tiden. Till slut är jag helt färdig och svettig och ARG! Tänkte att det var lika bra att ta Kottan på samma gång. Hon vill egentligen inte heller, men i stället för att sno runt som Lovis, så lägger hon sig som en hösäck på bordet och viker in alla tassar under kroppen....suck....

                                 
                                  Det blev en hund till...

Efter trimningen, ställde jag mig i duschen med bägge hundarna, så nu är de fina och luktar gott!

                                  
                                  Kottan blev som en kalv på grönbete :)

Efter allt sjå, följde jag med Anna till Tierp. Köpte två tröjor på rea och lite vin på bolaget.

Senare i kväll ska jag åka till syrran och grilla lite korv. Måste fly alla smällare här i samhället.....

Så det blir nog en lugn kväll...

Och James Bond filmen kollade vi klart på oxå. Högst overklig men så är ju dom filmerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0