torsdag

Jaha, det var den arbetsveckan det! Redan torsdag. Ikväll har jag varit och repat, skitkul som vanligt. Det som möjligen störde mig lite ikväll, var att Birgitta kom och hämtade Kottan.... Hon ringde på eftermiddan och sa att hon ville ta hem henne idag, och det känns faktiskt ganska ok. Igår när jag var ute på kvällspromenaden tyckte jag att hon verkade flåsig och trött. Jag blev lite skraj och tänkte: Gud om hon börjar valpa hemma hos mig! Nej det är nog bäst att vara hos gamla matte då. Men det känns redan tomt, jag kommer att sakna henne enormt. Tur att jag har Lovis kvar, och det är ju faktiskt inte långt till Rasbo om jag vill hälsa på henne.

Spännande att se hur många valpar hon får och vilken färg det blir på dom:

                                        
                Så här kanske....                              ..eller såhär...
              
           ...spännande blir det...


 Tillbaks till repet, så var det jättekul. Vi kör bara låtarna som vi ska spela på Örbyhusdan, och det tar sig. Vi ska spela i tre set, sammanlagt två timmar, och ikväll tog vi tid på låtarna, och faktiskt stämde det nästan på minuten. Ett rep på lördag blir det också, snacka om att vi kommer att låta bra ;)

Och Madde är på sin studentskiva ikväll. De ska vara på Birger Jarl tror jag. Maskeradtemat är Film. Det tog ett tag innan hon slutgiltigt bestämde sig för att vara Mimmi Pigg. Hon testade igår kväll att sätta upp håret till två bollar (öron) och en liten ditmålad svart nos blev verkligen pricken över i:et. Hoppas det finns några kort från kvällen! Nu finns risken att jag måste köra in till stan i natt och hämta henne, så jag får nog ta och knyta mig snart. Jaja hon hämtade ju mig i lördags...


                    

Imorgon ska mamma och jag köra sopor till Gatmot har vi bestämt. Det är bra när man bestämmer sånt i förväg, för då blir det verkligen av. Det känns som om jag har rätt mycket som skulle behöva slängas....

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0