La la la la!!!

Mitt huvud surrar av toner..... Idag gick jag in i musikstudion kl. 9.00 och klev ur den kl. 21.30. Ja förutom lunchen då som vi intog på min altan. Herregud vad tiden går fort när man har roligt, Det var verkligen en upplevelse! Bara det att spela med hörlurar, och kunna bestämma nivån på det ljud man ville höra,t.ex. trummorna eller gitarren. Många många omtagningar blev det, alltid var det nån som gjorde fel eller inte var riktigt nöjd. Under en låt började jag plötsligt höra en mansröst som liksom sjöng, eller nynnade med. Jag tänkte att det var inbillning, men vid andra tagningen såg jag att Johan hajade till. Till slut kunde vi inte hålla oss utan skrattade så att tårarna rann,det visade sig att Matti, våran trummis satt och nynnade med, och på nåt vis tog mickarna upp ljudet. Både Johan och jag trodde att det spökade eller att vi var tokiga, som hörde inre röster.

                
                 Kanonfin studio!

Imorgon ska vi träffas igen kl.9.00 för de återstående påläggen!

En kul grej som vi fick reda på under dagen var att vi ska spela på Örbyhus-dan! Så nu måste vi verkligen köra hårt med Brothers & Others.Så det blev bestämt att vi ska repa med bröderna Bergefur i morgon kväll kl.18.00! Ja ni hör ju själva, vilket liv jag lever. Det är tur att jag bara behöver tänka på mig själv, nästan iaf!

                

Fick ett sms av min son vid kvart över nio på kvällen, där han sa att det brann nånstans i närheten av oss. Två brandbilar körde ner på vägen mot ängen nedanför oss. Det rykte kraftigt men vi vet inte var det var nånstans!

                

 Vet ni varför jag pladdrar så? Jo, när vi spelat färdigt gick vi hem till mig och åt upp resterna av lunchen, och jag tog ett glas vin till. Och sen tog jag ett till och så en liten skvätt med upp till datorn......så.....

               
               - Hur vore det om du gick och la' dig istället?.......

Bara en liten kortis sen lovar jag att gå och lägga mig:


En nunna till Abedissan:
- Jag har blivit våldtagen!
- Syster, säger Abedissan, Gud förlåter syndaren, men du måste be 10 fader vår, och äta tre citroner.
- Att be 10 Fader Vår, det förstår jag, men varför ska jag äta citronerna?
- För att leendet ska försvinna från läpparna!


Kommentarer
Postat av: Lillebror M

"rökte" var ordet, sa Bull...



Tar vår moders plats denna sena afton - i språkvårdens tjänst alltså...

Vore kul att höra Brothers and Others with My Sister!

När är Öbban Day of the year?

2009-05-03 @ 01:36:50
Postat av: Annika

'Öbban Day' är lördag 30 maj.Har du inget annat för dig så....

2009-05-03 @ 08:38:45
Postat av: syrran

klart vi kommer på Öbban Day !!

2009-05-03 @ 12:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0