Äntligen!

Nu funkar äntligen vårt bredband! Förra tisdagen slutade det att fungera. Som jag skrev i förra inlägget. Uppkopplingen bröts hela tiden, och vi följde Telias support säkert hundra gånger, till ingen nytta. Jag orkar inte skriva allt vi gjorde( kolla kablar, starta om, byta IP adress, ta bort brandvägg, installera brandvägg,m.m m.m) I fredags fick jag då äntligen prata med en människa på Telia, och hon sa då att de måste skicka ut en tekniker.Jag började genast fundera på om de kom på en helg?Men min data-kunnige granne, som inte kunde hjälpa mig p.g.a att de fick åka till BB, sa att jag fick nog vara glad om teknikern kom denna vecka. Hur som helst, idag kom han.Två timmar höll han på och felsökte,och det visade sig att telekablarna var helt felkopplade!? Bredband ska ju kopplas in på det först inkommande jacket. och det har vi trott att vi har, men det var det TREDJE! jacket i huset! -Jag begriper inte hur ni överhuvudtaget har kunnat haft internet ! sa han.

                              
Jaha? men nu är det iallafall fixat, och det förestående tredje världskriget här hemma, är avblåst(för tillfället)                       

                              

Mina grannar däremot har jag inte hört av sen igår. Värkarbetet gick långsamt skrev hon i ett sms....

Gud så beroende man kan bli av en dator, jag har svårt att slita mig härifrån känner jag.....
                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0