Blommor

I fredags var mamma och jag till Gävle.Jag var på jakt efter perenner till min trädgård, och nu på hösten så brukar de ju reas ut. På Blomsterlandet hittade jag det jag hade tänkt, nämligen några Funkior som ska trivas i halvskugga! Jag köpte även lite tulpanlökar, en Astilbe och på Rusta fyndade jag Balkansippe-lökar för 10kr/påsen.
 
Skyndade mig att plantera när jag kom hem, och nu är det bara att vänta och se om de trivs!
 
Skräpet efter snickarna har jag städat upp idag!
 
En populär växt i inredningsbloggar är denna, som jag inte kunde motstå!
 
Sophora heter den.
 
Idag skulle Alex en snabbis till Uppsala, jag hängde med och sprang in på Plantagen. Där köpte jag två funkior till. Det var 30% rabatt på dom, så nu hoppas vi de rotar sig fint!
 
Usch vad tidigt det mörknar ute nu....och snart blir det vintertid med....
 
Men men bara att gilla läget....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0