Stockholm

Igår var det fredag, jag var ledig, men fick kliva upp en timme tidigare än vanligt ändå... Jag hade lovat Alex att åka in till stan med hans bil, för det skulle bytas framruta på den. Samtidigt skulle Susanne på ett möte i Stockholm kl. 10.00. Jag erbjöd mig som resesällskap, och vi lämnade Alex bil kvart i åtta och tog stadsbussen till resecentrum. Hann köpa lite frukostfika innan vi klev på tåget mot huvudstaden.
 
I Stockholm var det regnigt och grått. Jag följde med till Susannes möte och fick vänta i ett väntrum...jag hade ingen lust att springa ute i regnet själv...
 
Efter mötet gick vi lite runt Hötorget och dess omgivning...
 
 
 
Varför har inte vi ett sånt torg här hemma? Åh vad jag skulle köpa färska blommor jämt då :)
 
Nja, nån riktig julstämning infann sig inte....trots all belysning...
 
Vi blev lite hungriga och gick till Vete-katten och lyxade till det med varsin räksmörgås!
 
 
 
Sen tog vi tåget tillbaks till Uppsala, eftersom vi måste hämta Alex bil innan de stängde.
 
Ryds Bilglas ligger inte långt från Ikea, så ett litet stopp där, för inhandling av ljus var ett måste...
 
Nu är mitt förråd med doftljus, värmeljus och stearinljus påfyllt för ett tag iaf...
 
Sen var jag bara tvungen att köpa hem tre hyacinter...
 
 
Och för att spä på julkänslan lite, bakade jag en ljuvlig saffranskrans med mandelmassa o kardemumma-fyllning idag!
 
 
Ja det var det. Nu vankas fotbolls-landskamp...hoppas det går lika bra för Sveriges killar som det gjorde för Leksand ikväll! Ska fira med en kopp glögg nu :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0