Roadtrip

I lördags spelade vi på ett bröllop. Vi var tre ur bandet som träffades vid bygdegården och riggade under em. Det var en av sommarens varmaste dagar, så svetten rann... Tur man inte behövde vara finklädd... När bröllopsgästerna började anlända efter vigseln smet vi ut på baksidan och åkte hem! Det var skönt att kunna vila ett par timmar och ta en dusch! Vi var tillbaka vid nio-tiden, då hade de precis börjat med kaffe o tårta , så vi fick vänta nån timme till innan vi äntrade scenen.
 


Bruden hade gjort en sånginspelning som hon mimade till. Det blev en överraskning för brudgummen!
 

Iaf gick spelningen jättebra, alla var nöjda, trötta och svettiga! Kvart över ett slutade vi spela, och började packa ihop.
 
Jag kom hem vid tre-tiden på natten, och sprang in i duschen. Väskorna stod packade och Alex fick vakna på soffan. Vi skulle ju åka till Umeå, och det var lika bra att åka när jag kom hem, och slippa den värsta trafiken o värmen.
 


Alex körde ända till Höga Kusten-bron, och jag halvslumrade lite till och från! 
 

Vi körde in i enorma dimmoln ibland, och Höga Kusten-bron såg man bara toppen av på håll...
 


Vid bron stannade vi och rastade hundarna. Charlie åt frukost, men kräsna Lovis vägrade.....jag köpte en mugg kaffe, för nu var det min tur att köra!
 
Vi anlände till Madde o Kristoffer vid halvtio-tiden, och fick fika där!
 
Det har knappt varit under trettio grader under dagarna vi varit där. I parken bredvid finns en damm med en fontän i, den klev hundarna i direkt och vadade omkring i... Otroligt att Lovis gjorde det, det måste ha varit jätteskönt o svalkande!
 



Vi gick dit en gång till på em!
 
Sen tog vi en promenad ner på stan och ner till älven.
 

Umeå är ju EU's kulturhuvudstad i år, så det fanns en del fina planteringar och annat att se!
 


 
















På tisdagen jobbade både Madde o Kristoffer på dan, så Alex och jag strosade runt på stan o åt glass bl.a!

Det här var nån skum installation som jag inte riktigt förstod...olika trädsorter på flytande ringar....

Vi åt lunch på REX!


På kvällen gick vi allihopa tilbaka till REX och åt middag, sen gick vi till "Båten" och tog en drink.
 


Finingarna!

Charlie hittade en favoritplats...bakom en fåtölj i ett hörn...Haha...precis sådär var Kottan oxå, hon låg gärna i hörn eller längs med nån vägg....kanske är det rastypiskt!?

Igår var det onsdag och vi startade vår hemfärd på em. Det fanns en sak som jag gärna hade velat se, och det var Umeås fotbollsdamlag...de skulle möta Rosengård på kvällen, men tyvärr är det ingen mer än jag som är intresserad...synd hade varit kul. Madde o Kristoffer bor bara ett stenkast från Gamliavallen,så det var ju läge...men det blir fler chanser! Jag får ta med syrran upp på en match nån gång!



När vi svängde av E4:an igår kväll såg himlen ut såhär! Vackert!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Vi hörde när dom gjorde mål sen, världens hejjarop och applåder ;)

2014-08-01 @ 10:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0