6 juli

En veckas jobb kvar innan min semester börjar... Och nu kom sommaren... Äntligen... som jag väntat. Som alla har väntat! I fredags kväll satt jag i min ensamhet ute på altanen, med ett glas vin, ost, kex, jordgubbar och tända ljus, och bara njöt. Njöt av värmen, den ljusa kvällen och stillheten....
 
 
Och igår, lördag var det en ännu varmare dag. Jag låg i en solstol halva dagen innan det var dags att åka ner till replokalen. Vi hade en spelning här hemma på pizzerian och vi samlades kl två för att packa, bära, kånka all utrustning. När vi hade ställt allt på plats var det bara att åka hem och slänga sig i duschen!
 


Soundcheck....
 
Det var dåligt med folk i värmen och vi började inte spela förrän vid tio-tiden. De som kom verkade iaf ha jättekul och det blev lite ös på slutet.
 
Jag kom inte hem förrän vid halvtretiden, för när Erik skulle skjutsa hem mig fick vi syn på en livlös kvinna som låg på trottoaren... Vi hoppade ur o var beredda på att larma ambulans. Det visade sig att hon var helt plakat! Hon vaknade till när jag ruskade på henne... Efter mycket om och men fick vi hem henne... När hon till slut kom på vem hon var o var hon bodde... Herregud vilket öde... Hon var i pensionsåldern... Tragiskt!
 
Ja ja... Hon blev rörd o tacksam över vår hjälp o det kändes bra att ha kunnat hjälpa henne!
 
Idag kom syrran ,Matte o Johanna hit på em. Vi tog en tur till Emmaus och jag fyndade en bricka för 25kr!
 


Nu hoppas jag att värmen kommit för att stanna, så att mina små tomater växer till sig!
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0