Julen 2013

Ja då så, var det över för denna gången...julfirandet..
 
Det går så himla fort, och jag är glad at jag inte pyntade så mycket, för nu vill jag bara städa undan allt..
 
Madde kom hem i söndags kväll, och vi pysslade lite på måndagen. Bakade knäckebröd och gjorde lite julgodis bl.a.
 
De sista klapparna slogs in och lades uder granen.
 
På kvällen, när Alex kom hem från jobbet, griljerade jag skinkan och vi kollade på Plura's uppesittarkväll och drack glögg.
 
Den här var riktigt god!
 
Julaftonen inleddes med gröt och skinkmacka.Sen delade vi ut våra julklappar, innan vi åkte till mamma för lite jullunch! Vi stannade kvar och såg Kalle Anka, och sen åkte vi hem för att fixa lite för att sedan åka vidare och fira kvällen i Elsarbo hos syrran. Vi hade knyt och vi behövde verkligen inte svälta eller törsta ihjäl...
 
Vi fick en välkomst-shot!
 
Mums...
 
 
Mmmm...
 
 
En liten symbolisk julklapp hade var och en köpt. Årets tema var bokstaven G, och jag fick Jespers julklapp som innehöll en liten "gris-högtalare". Otroligt vilket ljud det kom när jag kopplade in min telefon och testade några låtar!
 
 
 
Hundarna var lite stirriga och stressade till en början men till slut kom de till ro...
 
Vi hade riktigt skoj och Alex var chaufför och körde oss hem vid två-tiden på natten.
 
Juldagen blev seg och vädret var grått och regnigt. Jag tillbringade största delen av dagen i soffan...ätandes choklad ;)
 
Nu är det annandagen och Madde och Alex har åkt till sin farmor på middag. Jag myser med hundarna framför teven...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0