Liseberg

Idag har vi spenderat dagen i Göteborg. Thomas' jobb var inbjudna med respektive till Liseberg, för de har gjort en del jobb där. Alla arbetare med familjer fick gå in kl10, sen öppnade de parken för allmänheten kl12. 
 
Det var lite folk....
 
Vädret var småkallt och lite grått till en början, men det blev soligare fram på dan.
 
 
Vi blev hänvisade till Stora scenen, där alla fick fika...enorma bullar i massor!!
 
En kaninshow....
 
 
Alla fick ett "VIP-åkband"
 
 
"Plättlagat" heter ett nytt matställe där de gjort inredningen....
 
De öppnade på em..
 
Vi gick runt och kollade in parken, sen gjorde jag nåt jag ALDRIG trodde jag skulle göra....Jag åkte Lisebergsbanan... Herregud, vilken skräckfärd. Jag blundade, skrek och svor om vartannat...hahaha..
 
Bildbeviset!!
 
Efteråt var jag i chock och gick direkt till ett chokladhjul och vann lite choklad:
 
MUMS!
 
Våren är på gång, många blommor i rabatterna.
 
...och kaniner i fönstren..
 
Detta pariserhjul åkte vi inte, för det var lite för kallt, men vi gick till "Lisebergshjulet" som är ett hjul med gondoler som man sitter inuti. 60m högt är det, och vi fick åka 3 varv!
 
 
 
 
 
 
Jag åkte inget mer, men Thomas åkte lite till... dock inte slängungan...
 
men Balder t.ex
 
 
 
Ja det var det, nu är vi tillbaka i Grebbestad och slappar i soffan. Imorrn åker jag hem till mina hundar, som haft det bra i Elsarbo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0