Kreativitet

Jisses vad vi jobbade här hemma igår kväll. Det började med att Madde och jag for till stan på fm. Där inhandlade jag färg till min trapp. När vi kom hem började vi att kvistlacka trappan, samtidigt som jag hade fått en idé om att ta upp ett gammalt slagbord från källaren, och göra det till en "köksö"... 
 
Alex kom hem från jobbet och hjälpte till med bordet, som enligt Madde och mig var minst en decimeter för lågt! Efter en lång och livlig diskussion, enades vi till slut om att försöka få loss själva bordsskivan och bygga en förhöjningsram....
 
Jag började måla trappan, och ungdomarna tog sig an bordet! 
 
   
 
Golvfärgen som jag målade med var ganska tjock, och fick inte spädas, så det var lite segt att måla....
 
Så här såg trappan ut innan jag började:
 
 
Och så här ser den ut efter första strykningen:
 
 
Kruxet var ju, att man fick ju inte gå i trappan på 8 timmar...så hundarna och jag har sovit nere i vardagsrummet i natt, och Madde o Alex tog sig upp via en stege på utsidan av huset... Hahaha..vilken syn det måste ha varit när jag med klättrade där för att borsta tänderna och hämta mitt täcke.....haha...
 
Hmm nu gäller det att planera in den andra strykningen, tror det får bli nu på fm...orkar inte sova i soffan en natt till, och att klättra på stegen är lättare i dagsljus!!
 
Iaf blev slagbordet kanonfint. Ska "pimpa" det med lite fler krokar o.dyl. så får vi se om det får stanna kvar...
 
 
Lite småskabbigt och rufft,men jag gillar't!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0