Solsken :)

Åh vilken underbar dag, med solsken! Jag hade (o)tur att få ett sent återbud direkt efter lunch, så min lunch blev flera timmar lång. Slängde mig i en solstol på altanen och bara njöt....

Madde och Niklas drog till Öregrund på em, och jag passade då på att dammsuga innan jag skulle återgå till arbetet.

Åt en sommarlätt lunch....omelett med kanel på! Plus lite grönsaker. Gott sörru!!

                               
Att ha kanel på omeletten fick jag lära mig av en gammal farbror i en liten by i bergen på Kreta. Jag var där med mina barn, deras farmor och deras faster, i mitten av 90-talet. Vi tog taxi till en gammal trång by, och hittade en liten servering som drevs av ett gammalt par. De lagade till en omelett som var bland det godaste jag ätit, och hade just kanel på. Faktiskt värt att prova!

Jag bläddrade lite i en UNT från i söndags och fick se detta:

                              
Men va jobbigt! Finns det verkligen nån som går igenom gamla schack-drag? Ja ja alla har vi väl våra intressen, men jag tycker det verkar skittråkigt......Jämnt VM....Åh gud så spännande.....Hur ska det gå?

Nej om man skulle slänga sig i soffan och glo på hockey-VM....Sverige möter Frankrike...hmm...kanske lika spännande som schack?


Kommentarer
Postat av: syrran

ja, man hade ju lika gärna kunnat kollat på schack, gud vad dåliga dom var...

2010-05-12 @ 16:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0