Frisktandvård

Jag har precis kommit hem från tandläkaren. Eller, tandhygienisten, eftersom min tandläkare var sjuk. Hon tog de sedvanliga röntgenbilderna som numera är digitala, och sa att det såg väldigt bra ut!  Yippie! tänkte jag. -Men jag ska titta i din mun oxå sa hon... oj vad din ena visdomstand var ful. Den ser helt rutten ut, är det säkert att du inte har ont i den? -Nej,jag känner ingenting. -Ja jag måste hämta en tandläkare,den kanske måste dras ut. Tandläkare Elisabet kom och skrapade på tanden. -Nej man fastnar inte i nåt, det är nog bara på ytan,början till karies eventuellt,lr nån missfärgning. Då! andades jag!  -Köp en vinkelborste och håll efter så kikar vi på tanden om 9 månader.... -Vill du teckna ett tandvårdsavtal? Med tanke på din ålder? -Ja,tack!  Pga dina sneda visdomständer,som kan komma att ställa till det i framtiden så kan jag inte placera dig i grupp 0 som du annars hade hamnat i,men grupp 2 är bara 30 kr dyrare. 92.50/mån. Inte illa med tanke på att dagens undersökning då blev gratis. Ja, så jag har ju i princip "tjänat!" 560 kr idag tycker jag.
                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0