nu vänder det :(

Jaha årets längsta dag är det idag! Nu blir det inte ljusare, bara mörkare och mörkare....Snart är det jul igen!  Midsommar har det varit också. Igår på midsommardagen blev jag bjuden till mina snälla grannar Inger och Nisse och så deras underbart söta bebis Felix. Han fyllde 2 månader igår. Jag blev bjuden på kycklinggrillspett med ris och jordnötssås till. Ja just ja förrätten var små krustader med gorgonzolaost och hjortronsylt i. Riktigt smarrigt! Lägg därtill ett gott vin, kaffe med avec och kvällen var räddad....Fast Felix blev lite trött och kinkig så jag gick hem rätt så tidigt.

Idag vaknade jag vid sjutiden och såg att solen sken. Nu måste jag ut och grundmåla de färdigskrapade ytorna tänkte jag. Och jag inte bara tänkte det utan jag gjorde det med! Det gick bra tills jag skulle måla utsidan av farstutaket. Altanen var våt  och stegen började glida, och jag fattade ingenting förrän allt rasade. Som tur var tog stegen i räcket till bron, men jag låg utanpå och slog i armar och ben.Blåslagen och öm, men...färgburken räddade jag....! Hade kunnat gå riktigt illa.
             

                

Hade tänkt fortsätta på södersidan men i vanlig ordning började det att regnstänka lite.....

Jag får sitta inne och slicka mina sår......

Kommentarer
Postat av: io

Ja, vi får kompensera den tidiga hemfärden vid tillfälle!! :-) Trevligt!

2009-07-01 @ 22:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0