2 mars...

Redan mars, vårmånad, och ute småduggar det och snön smälter alltmer! Igår kväll sa meterologen att det skulle strömma in mildluft till helgen med temperaturer upp till 12-15 grader, tjoho!!
 
I torsdags hämtade jag upp Kristoffer i Gävle. Han kom med tåget för att han köpt en bil som skulle levereras till Uppsala. Madde var tyvärr tvungen att stanna i Umeå för att jobba o vara hundvakt! Jag skjutsade in Kristoffer till bilfirman på fredagen, och efter ett stopp på Ikea satte han sig i sin nya bil för att köra hem till Umeå igen...
 
Jag hade ingen lust att shoppa i fredagsrusningen så jag åkte hem ganska direkt. När jag kom hem kom jag på att jag skulle hämta ut mina beställda varor på Systembolaget..
 
Spännande! En glasslikör, lite trögflytande med fudgesmak som kan ringlas över glassen,och en vit JP, ett mousserande vin i limited edition! Får se när det blir premiärtestning!
 
Våren är i antågande....
 
 
 
 
Och i lördags var det dags för filmpremiär av "Småstadsliv The Movie".
Vi såg filmen kl17 och gick sedan för att käka på Berggrenska Gården. Underbart mysigt ställe med mycket god mat!
 
Det var Alex och jag och hela Elsarbo-familjen.
 
På kvällen vardet efterfest på Maxim, med liveframträdande av Småstadslivsgänget och sen var det ett band som spelade. En riktigt kul kväll med massor av skratt!
 
Igår hände nåt roligt! Basisten i våra band tipsade om ett billigt Nord-piano på Blocket. Jag tvekade lite och innan jag hann tänka hade Erik redan varit till stan och köpt det...och jag fick köpa det av honom till samma pris! 
 
Wihoo!!
 
Nu jäklar är jag redo!
 
Nu har jag lunch och ska få nåt i mig, sen väntar jobbet igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0