Fredag!

Äntligen fredag, ledig dag och fint höstväder, kan ju inte bli bättre! Låg och drog mig en stund i sängen när en kompis ringde.Då tyckte Lovis att det fick vara nog på latheten. Medan jag pratade i telefonen gav jag hundarna mat och släppte ut de på gården, men..-Så brukar vi ju inte göra, matte! Vi vill gå på promenad...NU!! Så det var bara att klä på sig och gå ut...Vilken tur, att jag gjorde det. Det var ju ljuvligt ute. Lugnt o stilla, de flesta jobbar väl eller är i skolan. Vi gick längs järnvägen och sen min favoritslinga i skogen. Det doftade verkligen höst!
 
 
Nu är det lugnt här hemma. Båda hundarna sover och jag har röjt i köket och druckit kaffe. 
 
Förra veckan sprang jag in en snabbis på Rusta för att köpa nya hundmatskålar. Då fick jag syn på några hissgardiner som såg snygga ut, och dessutom väldigt billiga. Jag har ju fyra fönster i köket men köpte två för att testa. Alltså, 79 kr....är ju inget att säga om. Känns lite ombonat när det blir höst med lite färg. Annars har jag ju mest vitt. Det får nog bli ett par till, så det blir enhetligt.
 
 
 
 
Nu ska jag ta tag i tvätthögen,och dammsugningen och allt som behöver göras här hemma....eller så sitter jag kvar i soffan en stund och bara njuter av nuet....lugnet...sovandes hundar....diskmaskinen som brusar...solstrålarna....som skiner in genom fönstren...och klart och tydligt visar allt DAMM!! Nej som sagt dammsuga var det......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0