Vardagslydnad

Är jag stolt eller är jag stolt!
 
Charlie och jag har precis kommit hem ifrån kursen i vardagslydnad. Snacka om duktig pojke och mallig "mamma"!
 
Vi höll till vid Tierps Brukshundsklubb, fast kursen leds av Eva Ivarsson som driver egen verksamhet. Först samlades vi inne för lite presentation och en kopp kaffe. Vi var sex stycken deltagare. Charlie och två hundar till var med, resten fick sitta kvar i sina bilar. 
 
 
När Eva skulle demonstrera belöningsövningarna för oss, fick Charlie ställa upp och visa. Han var såå duktig och snappade upp allting direkt! Klockrent! Då kände man sig lite stolt....
 
Sen fick vi gå ut och öva, och det gick galant. Nu var det inga avancerade övningar direkt, men grundläggande för bättre kontakt och "fotgående" t.ex.... Nu har vi fått lite hemläxa, får se hur det går när Lovis finns i närheten.
 
Det här är ett bra sätt för mig och Charlie att lära känna varann, och få vara bara vi.
 
När vi kom hem blev Lovis jätteglad och de rusade ut i mörkret och lekte och jagade varann. 
 
Nu ska jag ägna mig åt fotbollsmatchen på tv. Imorgon är en annan dag....med veterinärbesök bl.a....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0