Söndag 11 augusti

Det är söndag igen...Ny vecka väntar, tiden bara går och går och det är bara att följa med, vare sig man vill eller inte. Jag försöker hitta mig själv...igen... Som sagt, när man delar sitt liv med någon och den försvinner ur ens liv, så känner man sig halv... Vad vill jag egentligen? Jag vet inte...funderar på att helt bryta upp från mitt nuvarande liv. Flytta långt bort, byta jobb, umgänge, börja om på ny kula... Jag vet ingenting egentligen, men jag håller ögon och öron öppna för en förändring. Jag är trygg i mitt nuvarande hem, men varför nöja sig med det? Det kanske finns nåt mycket bättre nån annanstans, vem vet..
 
Rätt cool känsla, att jag kan göra vad jag vill egentligen...vem ska hindra mig, förutom jag själv?!
 
Jag tar en dag i sänder och slickar mina sår.
 
I fredags var jag in till stan och träffade fyra Uppsala-tjejer. Vi startade på Katalin med en öl, gick sen till Lingon där vi käkade, och blev kvar resten av kvällen. Väldans trevligt var det!
 
Ölen som inte smakade öl...
 
Igår var jag på auktion. Ropade in en klocka, fick en till på köpet plus några sunkiga mattor. När jag kom hem med klockorna skulle Alex o jag försöka få igång dem, men det fanns ingen nyckel att vrida upp dom med...
 
Idag kom mamma hit med en nyckel som passade, men de ville inte gå ändå. Dessutom var det som en stor låda på baksidan med urverk o pendel i...ganska klumpig... Då kläckte jag den briljanta idén att vi kanske kunde ta det batteridrivna verket från min nuvarande 90-talsklocka..och gissa om jag blev lycklig när Alex grejade det! Då kunde klockan hänga närmare väggen oxå. Lite lagom skabbig och nött. Jag gillar't!
 
Förresten, så har jag målat väggarna vita i köket :)
 
Nu ska vi strax tända grillen, men jag är orolig för vädret...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0