Roadtrip!

Nu är vi tillbaka till östsidan av Sverige igen...

Om vi tar det från början, så... ringde mitt alarm 02.00 natten till onsdag, förra veckan. Jag gick in och väckte Madde och vi packade in oss i bilen med mig bakom ratten. 02.40 gled vi ut ur Örbyhus och anlände till Ullared strax efter halvnio. Resan gick jättebra, och vi med vår sjuka humor, skrattade oss igenom natten. 

     
    

Vi shoppade loss hela dagen....

    
..och inte kunde jag motstå några ljuslyktor...hittade även ett jättefint stort glasfat som passade till...

    
    
Fina "shabby chic" lampor till köket:

    

Jag köpte en sommarklänning..

    

Ja det blev en hel del mera inköp...en jacka, ett par jeans, massa smink och parfymer, strumpor, underkläder och skitbilliga hissgardiner...och några doftljus....plus lite till...

På em kände vi oss rätt nöjda och började färden mot Grebbestad. Tyvärr hamnade vi mitt i rusningstrafiken i Göteborg...och satt fast där i ca 1 1/2 timme...                
Liseberg passerades i krypfart...
.. men men vid halvsju-snåret kom vi fram iaf. Då var det skönt att kura i soffan med ett glas vin

På torsdagen 17 maj var det stor invigning av nya Sportshopen i Grebbestad! Självklart skulle Madde och jag dit! Thomas sträckte sig till att skjutsa oss dit, men valde att avstå shoppingen och åkte hem och dammsög istället!

    
     Ett enormt bygge på 14000 kvm...

     
     Bert Karlsson signerade sin svampbok...

    

Utanför hade de byggt upp en stor scen där olika artister uppträdde hela långhelgen. Men vi struntade i det och tog en promenad hemåt i finvädret ist. En tur upp på Stöberget blev det....

    
    
Det börjar bli riktigt fint i Thomas trädgård nu:

    

    

    

    

    

På fredagen var det kanonväder och vi tog en promenad till havet...

    
    
    
    
    
    

På fredagskvällen hamnade vi på en fest, så lördagen blev lite halvseg, och på söndagen åkte Madde och jag hem på fm. Så var det med denna helgen, som vanligt går det alldeles för fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0