2012

Nytt år, nya möjligheter.... Vilket nyårslöfte ska man bryta i år då? Äh! Jag brukar inte avge några, lika bra det!

Idag är det måndag 2 januari 2012, och jag har på förmiddagen kört hem från Grebbestad. Jag och hundarna åkte ner i fredags.

Nyårsaftonen var bland de lugnaste jag varit med om på senare år, men samtidigt en av de mysigaste! Vädret var jättefint. Solsken och några minusgrader på dagen. Vi åkte ner till fiskaffären och handlade lite lunch....rökt makrill och romsås! Till kvällen inhandlades oxfilé, som jag helstekte och lade på en potatisbädd med vitlökssmör.... s.k "Oxfilé Provencale". Mumsigt värre med ett glas rött till.

Tyvärr började fyrverkerierna smälla ganska tidigt på kvällen, så Lovis blev lite skärrad...

När klockan började närma sig midnatt, tog vi fyrhjulingen och åkte högst upp på berget, för att kunna se fyrverkerierna bättre. Det var helt fantastiskt! Det smattrade och smällde överallt längs hela kusten och inåt land. Vi kunde snurra runt 360 grader och se raketer fyras av hela tiden. Jag har aldrig sett nåt liknande!! När vi kom tillbaka till huset blev hundarna glada att se oss, och Lovis verkar ha klarat sig bra trots allt.

Nyårsdagen blev en riktig slappardag som inleddes med att vi kollade på  när "småkronorna" spöade Ryssland i JVM... Vi hade spelat in nattens sändning.

Ganska mycket mat hade vi kvar oxå, och den smakade minst lika bra dan efter...

Nu är man tillbaka till verkligheten igen, och imorgon är det dags att arbeta ihop till brödfödan igen......

Kommentarer
Postat av: Pernillal

#verkligheten"! finns inte Grebbestad? ;)

2012-01-03 @ 15:31:28
Postat av: Annika

Haha...Pernilla. Nej "verkligen" inte, där "verkar" allt "overkligt" bra ;)

2012-01-03 @ 19:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0