Pontus!

Thomas åkte upp till mig i fredags. Då hade snön yrt hela natten,så Madde var ut och röjde själv en gång och sen vid lunchtid var vi ut bägge två och slet.... Vid halvfem-tiden anlände Thomas och det blev lite bråttom med en snabb hårklippning, för vi skulle ta tåget mot Stockholm kvart över sex. Det var nämligen så att vi fick ett värdebevis på "middag för två" i julklapp av Alex förra julen...  Nu har nästan ett helt år gått och vi har inte utnyttjat presenten än...Så i fredags ringde jag och bokade bord på en av de restaurangerna i Sverige man kunde välja mellan. Den närmaste för oss ligger i Stockholm och heter Pontus.
 
Det var kallt och snöigt i Stockholm men oerhört vackert med alla ljusdekorationer som fanns överallt!
 
 
 
 
Supertrevlig restaurang med supertrevlig personal...men väldigt höga priser! I vår present ingick förrätt, huvudrätt och ett glas vitt till förrätten...Dryck till huvudrätt och dessert betalade vi själva!
 
Förrätten: Eldad lax.....mums va gott!!
 
 Huvudrätten: Ångkokt torskfilé...Den var otroooligt god..bara smälte i munnen...
 
Efter maten beställde vi in varsin Irish coffee och en chokladmousse-bakelse...herregud, var jag inte mätt innan, så blev jag det då....
 
 
 
Sån god mat kommer jag nog aldrig mer att äta...
 
Vi tog tåget hem i snöyran och somnade mätta och belåtna. Dan efter var det bara att kliva upp och gå ut och skotta snö...
 
 
Madde kastade sig i snön och gjorde en ängel, och Lovis blev helt galen och gick till anfall, hahaha...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0