Midnatt...

Klockan är just nu 00.00... Jag borde gå i säng, men är lite skraj....

För ca en timme sen satt jag vid datorn och lyssnade på musik i lurarna. Då hör jag att Alex skriker nere från soffan. Ringer det? tänkte jag och stängde av musiken.

-JAG HAR SÅ ONT I MAGEN!! Skrek han. Jag rusade ner och får se honom på golvet vridandes och kvidandes av smärta. Gud så hjälplös jag kände mig. Vad gör man? Han bara skrek o kved, och jag sa att jag får ringa efter en ambulans.... Han släpade sig upp på övervåningen och rasade ihop på toagolvet. Jag sprang efter telefonen och tänkte ringa akuten i Tierp. Precis när jag slagit numret ropar han att det börjat släppa.

Efter en stund sa han: -Jag är hungrig, gör nån mat! På hans begäran stekte jag två potatisbullar...han åt...

Precis när han ätit upp började krampen igen.... Då ringde jag 1177, som är sjukvårdsupplysning.Efter flera minuters telefonköande fick jag prata med en jättetrevlig tjej. Då hade det släppt igen. Tyvärr visste hon inte vad det var, men bekräftade mina misstankar om att hostmedicinen kunde vara vållande. Jag hade ett par timmar tidigare givit honom en dos Cocillana Etyfin, som innehåller morfin. Han kanske inte tålde det...?

Nu har det gått en timme och det verkar lugnt....hoppas hoppas det inte kommer tillbaka. Det var hemskt att se en människa, min egen son, plågas så fruktansvärt....

Kommentarer
Postat av: marie-anne

Nej fy va otäckt. Stackars Alex. Hoppas killen mår bättre i dag.

2011-01-13 @ 14:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0