At home again....

Jaha, det var den veckan det! Herregud vad tiden går fort. Hann ju knappt åka förrän man var hemma igen.

Hur var det nu då, sen sist jag skrev? Jo just ja! Vi gick på natt-afterski på Rudolf! Bandet hette O,sync och var riktigt skapliga. Scennärvaron var det inget fel på iaf.

På fredagen åkte vi skidor mest hela dagen. Blåsigt men kul! Det som grämer oss mest är att pistområdet med sittlift, Osthang, var stängt hela veckan. Där finns ju en hel del fina nerfarter. När vi köpte våra skidpass i söndags, stod det att de skulle stänga liften mån- ons, p.g.a reparation. Tyvärr drog den ut på tiden, men i lördags morse, när jag gick till affären, såg jag att den var igång. Snabbt hem o käka frukost tänkte jag... Men det var även storm på gång, så innan vi hunnit ut hade den stängt p.g.a hårda vindar... 30m/s blåste det på toppen....

Alex, Anna och jag trotsade vädret och åkte iaf...Anna gav upp efter ett åk, men Alex o jag åkte i fullständig snöstorm tills alla liftar var stängda...jag blev så rädd sista åket, för då var sikten noll, och vindarna var av orkanstyrka...

Vi gick hem och packade,städade och käkade ist. Sen begav vi oss hemåt i det fruktansvärda väglaget... Fram till Funäs var det hemskt, men Alex satt tryggt vid ratten ända till Bollnäs, där jag tog över.

     
      
     
      
      
      

     
     
     
      Där nere bor vi!

     
     
     
      "Fisk-klening" Den var god....men jag blev sjuk sen...hmm...

     
      Madde kunde göra Irish coffee hon!
      
     
      Hoppsan...microvågorna var lite väl starka.....


Jag hade en djupfryst lasagne till Madde och Niklas...Vi slog vad med henne om att hon inte skulle våga bära den på huvudet,hem till deras lägenhet tvärs över vägen o parkeringen...Men jodå, det gjorde hon...vi skrattade så vi nästan dog i fönstret...dessutom kom det en bil...hahaha
     
      En turban av sjalen, och sen låg den fint!

     
     
     Alex o jag gick över till Madde för att lämna lite saker o säga hejdå. Det blåste o yrde så vi var tvungna att     ta på oss skidglasögonen

     
      Hejdå Ramund!!

Efter Hede, fick vi stanna för att det stod några renar på vägen...med lite möda hoppade de över de höga plogvallarna....

     
      Hann inte få nån bättre bild...haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0