Snöstorm!

Har hört hur det har blåst i natt, herregud vad skönt att jag är ledig idag! Alex skulle iväg och jobba med sin far en liten stund på morgonen och kom in till mig vid sextiden och sa att han inte trodde han skulle komma av gården...

Jag klev ur sängen och såg det vita eländet...överallt....

    
     I vissa fönster såg jag inte ut överhuvudtaget...

Han lyckades, efter ett tag att gasa sig av gården. Undrar var plogbilarna håller hus? klockan är nu strax halvtolv och det är fortfarande oplogat här.

Alex kusin Jesper kom vid åttatiden. Grabbarna har ju fått för sig att de ska åka till Värmland och titta på Svenska Rallyt i helgen. Jag var ju inte speciellt glad åt att de skulle köra i det här vädret, men vad har man att sätta emot en unge som snart fyller nitton, som tycker att han är världsbäst på att köra....

Iaf körde Alex fast, när han kom från jobbet och skulle svänga in på gården. Så Jesper o jag fick ut och skotta och knuffa på...Satan vad med snö...

    
     Min stackars Volvo är insnöad...

Nu har de åkt, och här har vädret förbättrats betydligt...det stormar på men är uppehåll iaf...

Idag ska jag försöka rycka upp mig efter den här sega veckan. Jag är fortfarande hostig och snuvig, men känner mig ganska pigg. Så pass att jag kanske, bara kanske, går på krogen ikväll. Anna ringde igår och hörde om jag var sugen. -Annars kan vi väl träffas och dricka lite vin ändå? -Haha, sa jag, det vet vi ju hur det slutar. Vi hamnar ju lik förbannat på tåget.... Så vi får väl se hur det blir. Det vore ju kul att komma ut lite....




Kommentarer
Postat av: Anna

Haha,tänk så rätt du fick;)

2011-02-12 @ 02:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0