Åhh....

Nu är det det slut för den här gången. Semestern är över och jag börjar jobba igen i morrn. Men, jag har haft tre helt underbara veckor. Den bästa semestern på många år, med mycket sol och bad och mycket trevligt sällskap!

Redan på måndagen, den första veckan, bar det av mot Halmstad. Thomas och jag anlände dit på em och installerade oss hos broder Martin. Madde och Niklas skulle få främmande i veckan, så där skulle det ha blivit trångt att bo. Martin bor ju mitt i city, så det är ju bara bra!

Tisdagen bjöd på strålande väder, så vi packade badväskorna och åkte till Tylösand.

    

    

    

När vi kom tillbaka till stan gick vi och köpte danska "smörrebröd"

    

Onsdagen blev en repris...sol och bad...

        

men vädret blev lite sämre mot em, så Madde; Sofie och jag bestämde oss för att åka till....:

    
     Just det...ULLARED!!

    
     Sofie och Madde shoppade loss!
Det var ganska mkt folk där, så det var svårt att koncentrera sig..... men lite hamnade i min korg oxå!

På torsdagskvällen föreslog Martin att vi skulle gå och bowla. Bowlinghallen låg ett par hundra meter från hans lägenhet.

    
     Det var skitkul..även om jag kom sist...men jag fick till en strike iaf....

    

På fredagen sa vi hejdå till Halmstad och åkte upp till Grebbestad! Thomas hade ju hyrt ut sitt hus till på söndagen, så vi bodde i en husbil på gården två nätter. På söndag em hämtade vi Magnus vid tåget i Uddevalla.

Tyvärr var det inget vidare väder i början på veckan, men på onsdagen kom finvädret. Vi åkte till Grönemads brygga och badade i väntan på att Pelle o Anna skulle anlända till Grebbestad..

    

    

    

Pelle och Anna kom vi två-tiden och vi käkade matjessill och färskpotatis... innan vi skulle åka med båten Donalda på krogsafari.

    

    

    

    

    

    

Båten går ifrån Grebbestad 17.30 och stannar till vid olika hamnar....Vid Hamburgsund blev det ett lite längre stopp så vi gick iland och käkade på ett ställe. 

När vi vände tillbaka blev det en väldigt fin solnedgång.... vid 22.30 ca var vi tillbaks i Grebbestad igen och då gick vi till Röde Orm och fortsatte partajet!

    

Vi åkte till en liten badvik som inte så många turister känner till. Det kändes nästan som om man var i utlandet...

    
    
Det fanns en del vassa musslor på botten, men med badtofflor på gick det bra. Brännmaneterna såg man bra på ytan oxå, så de kunde man ju undvika.
    
Räkfrossat har vi oxå gjort....

    

    

    

Vi har ätit och druckit vansinnigt mycket och gott...

På söndagen hade vi planer på att dra oss mot östsidan av landet igen...men vädret var så fint att vi beslöt att åka till Strömstad och bada ist... Vi tog en badbåt över till Furholmen och låg där hela dagen...

    

    

    

    

På kvällen packade vi in oss i bilarna och åkte mot Örbyhus...

Denna sista veckan har varit otroligt bra den med....med sol och bad och goda vänner....

I fredags var vi till Strömmaren och tog ett dopp innan vi skulle på kalas på kvällen... Pelle och Thomas åkte badring...

    

Som sagt min mor med man bjöd på kalas i fredags. Martin och Patrik underhöll....

    
     En mycket lyckad kväll!

Nu är allt över...dags att kliva upp i morgonbitti och börja arbeta för brödfödan igen....usch och fy...men men...inkomsten behövs....speciellt om man ska åka till västsidan om helgerna...hahaha....

Denna sommar går iaf till historien som en av mina allra bästa.....
  


     

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0