Va ere' för fel....

Idag är det nån högre makt som spelar mig spratt...

Dagen började iaf lugnt med sovmorgon till halvtio!Jag är bortbjuden till Johan och Marie-Anne ikväll. Där vankas lammstek!

Jag var till Tierp mitt på dan för att uträtta lite.... Stannade till vid Ica på hemvägen och skulle handla hem så jag kunde göra en lasagne till Alex. Han var redan hemma när jag kom hem. Då upptäcker jag att jag glömt att köpa köttfärs...Skit oxå! -Jag åker inte dit igen, nu får det bli nån annan mat... Efter ett tag får jag en sms-avisering på ett paket från H&M. Ja men då åker jag ner om ett tag och hämtar det och köper köttfärs... -KÖP DIGESTIVEKEX! är det sista Alex skriker åt mig...-Ja ja.

Kommer dit, parkerar, hämtar mitt paket. Träffar på Anna (som ska med ikväll) och vi småpratar... Jag känner mig stressad och rusar mot köttfärsen... När det äntligen blir min tur i kassan fungerar inte mitt Visa-kort. Köp medges ej! Till slut rafsade jag fram några tjugor och betalade kontant.

Sen när jag svettandes sätter mig i bilen är den stendöd! Jag försöker om o om igen, men nejdå...svetten tränger ännu en gång fram i pannan...Inte så lite folk där heller en fredag em.. -Jävla skitbil tänker jag och ringer efter Alex. Jag var beredd att lämna bilen kvar där. Han sätter sig i o provar några gånger...och..då hoppar den igång som ingenting...!!!??

När vi kommer hem på gården frågar Alex:
-Du köpte väl digestivekex?..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0