Perssons Pack

Ja då har man spelat brännboll då! Det var ju ett tag sen man gjorde det, och kanske inte så smart att ställa upp när man är otränad och osmidig. Min kropp är inte okej idag, träningsvärk i lår och armar....

Det är åtta lag som deltar varje år och jag tyckte jag hörde att det hela har pågått i 23 år!! Jag känner mig hedrad att få kliva in i denna gemenskap!

Laget jag spelade med heter Perssons  Pack, och vi kom tveklöst sist! Men det är ju det som är så skönt, att inga krav ställs, det gör inget om man missar en lyra eller blir bränd. Roligt hade vi iaf.

                           

                           
                            
                           
                            
                           
                
                           

Det segrande laget heter Korparna....

                           
                            

Jag snodde en bild från Lotta H, föreställande mig totalt hängiven spelet......

                           
                            Vi mötte Turbo Tobo och trodde att vi vann, men det gjorde vi inte.....

Vid halvfyra drog jag hemåt för att ta en dusch och fixa iordning mig inför kvällen. Festen hölls ute på golfrestaurangen och vi fick buffe´. Det blev en helkväll med dans och drinkar.

                            
                            Skål! Ännu en bild fån Lottas kamera.

Idag har jag mått tjyvens... Syrran ringde och sa att hon skulle åka till kyrkogården på em. Våran pappa skulle ha fyllt 70 år i morgon. Så jag kravlade mig ur soffan och följde med.

Min svåger Matte var ju på nåt firmaevenmang i fredags. Bulldog spelade, och jag var såå avis, de är ju skitbra! Men vilken fin överraskning syrran hade med sig till mig då:

                           
                            Han hade fixat en t-shirt till mig. Tackar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0