Fullt hus!

Nu har jag hela huset fullt av ungdomar! Igår kväll kom Niklas hit från Mariefred. Hela gården är full av bilar oxå, alla har varsin...

Iaf var det en bra dag igår. Efter morgonpromenaden, som Madde överraskande nog följde med på, fick vi nåt städryck. Jag skulle ju börja jobba kl. nio, men Madde var skoningslös i sin iver att kasta gammalt skräp.... Jag kallade henne för Marie-Louise....

                                          

Jaja, jag jobbade på och Madde var snäll och lagade middag. Gott med fläskkotletter!

Sen på kvällen åkte jag till containrarna med tidningar och kartonger, plus några kassar flaskor och glas. Under tiden skrubbade Madde duschen ren från kalk och smuts.

Vad skönt det känns efteråt, när man fått ett sånt här ryck. Jag har lite kvar här hemma som ska till pappers-containern, ska försöka vara duktig hädanefter....hmm...

Lagom till Niklas ankomst gjorde Madde även en blåbärspaj, som vi alla avnjöt sent på kvällen...

                      
                       Mycket delikat!

När hon bakade pajen, hade hon sitt fina förkläde på sig....och i fickan på det, hittade hon en lapp som vi på skoj klippte ur UNT, nån gång under hösten 2008. Kanske nån mer som läste detta underliga meddelande:

                       
                       Ytterst märkligt!? .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0