Lite av varje...

Dagen började lugnt, jag var ledig på fm och tog det lugnt. Mitt på dan åkte Madde o jag till Tierp och gick på höstmarknaden. Det var flera år sen jag var på den, men inget nytt hade tillkommit. Samma sorts strumpor, korv och godis....

Det blåste storm men var soligt.

                       

 

Vi fyndade litegrann, strumpor då förstås, bröd och trosor. Jag frös och slog till på en huvtröja med "pälsfoder".

 

                        

När vi åkte hem blev det ett märkligt sken på himlen. Som om det var snöoväder på gång...

                         
                         Det är väl en tidsfråga innan snön är här!

Jag jobbade en stund på em, sen åkte vi och handlade på ICA. När jag hade betalat och väntade på kvittot så bara matades det ut ett halvmeter långt papper. -Nu har du vunnit sa tjejen i kassan. -Wow, sa jag, en bil?
-Nej....

                        
                         Kan ni läsa vad det var?..... Men vad i....ICA wafers....ett paket rån!?

Jag orkade inte gå in i butiken och hämta min vinst. Får se om jag överhuvudtaget gör det.....

Ja ja, nu har jag precis kommit hem från ett (kaffe)rep. Ska väl glo på teven en stund. 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0