Jobbigt!

Det blev en lång jobbdag idag....eller egentligen inte längre än normalt. Men jag mår inget vidare, har ingen ork alls och benen kändes blytunga när jag var klar vid 18-tiden.

Tog en äggmacka och gick ut för att klippa gräset. Var ju bara tvungen att se hur den nya klippar'n fungerar. Men när jag kommit halvvägs sa kroppen ifrån...totalt helt slut...orken försvann och jag fick ge upp och gå in.

                               
                              Funkade riktigt bra, snabb som sjutton, så man får nästan småspringa.....

Innan vi fyllde på med olja och bensin, satt jag och kollade själva manualen...

En del uppmaningar och föreskrifter var så långsökta, så jag undrar om de inte helgarderar sig på det sättet, så kan  ingen kräva skadestånd... T.ex  Om du måste backa gräsklipparen från en vägg eller ett hinder, titta först nedåt och bakåt för att undvika att ramla.....

                                
Kolla tredje uppifrån.....ANSIKTSSKYDD!!?? När man ska klippa gräset? Ja säkert har nån fått en pinne i ansiktet nån gång och skyllt på tillverkaren...

Och åskådarna då? Ja, jag vet inte om jag brukar ha några såna, men man får väl stega upp ett säkerhetsavstånd nästa gång kanske....

I morgon jobbar jag igen, men sen blir det 15-årskalas på kvällen. Min systerdotter Johanna fyller år.


Kommentarer
Postat av: Madde

Hahahahahahaha åskådare haha det var det bästa jag hört hahahahah

2010-06-03 @ 15:08:11
URL: http://maddeleeneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0