Åhh...

Idag klev jag ur sängen runt åtta. Fick för mig att jag skulle trimma Kottan innan det blev för varmt. Sagt och gjort, strax efter nio bar jag upp trimbordet till köket.

Nu tycker inte Kottan att det är speciellt roligt att stå där...

                  
                   -Jag tänker inte titta in kameran!

Hon har t.ex. utvecklat en speciell teknik för att slippa klippa tassar och ben. Ett rent trolleritrick nästan...

                  
                   Den benlösa hunden!!

Oj oj...mitt i klippningen ringer min mamma, och vi småpratar...Då, händer något i min rygg...En liten vridning eller nåt gör att ryggen låser sig. Sådär så att det gör ont att dra ett andetag, och att överhuvudtaget röra sig...

-Hur i hela friden ska jag få ner Kottan från trimbordet??
-Jag får väl komma och lyfta ner henne, säger mamma.
-Nej, men det måste gå ändå, bara att bita ihop...

Så jag höll andan och tog ett stadigt grepp om den mulliga hunden...Aj Aj Aj...vad ont det gjorde,så nu är jag en stackars handikappad varelse... Iaf fick Kottan en dusch och nu är hon såå fin!
 
                   

Resten av dagen har gått i slowmotion. AnnaLena och Johanna kom förbi på lite fika. De hade köpt smarrigt fikabröd på Hembageriet. Sen har jag mest slappat i en solstol...

                  
                   Jag älskar mitt trädäck!

                  
                   Plockade lite "ogräs" som växte vid husknuten...

Klockan är nu snart sju och jag kom på att jag inte ätit nån mat idag...Man är inte så hungrig i värmen, men faktiskt börjar det suga lite i magen nu. Fast vad ska man äta då? Sätta sig i bilen och åka till Ica känns otänkbart. Kan inte gå eller röra mig normalt. Undrar om pizzerian har slutat med hemkörning? Tror det....synd... Ja ja, det är säkert bättre i morrn...då ska vi grilla lite och dricka vin här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0