Lördag morgon

Igår var jag på Maxim-teatern i Stockholm och såg: Bruden som visste för lite. Jag hade absolut inga förväntningar, farser har väl aldrig lockat mig egentligen. Men det var faktiskt riktigt roligt. Kanske för att det var "live". Vi satt på rad två, så vi kunde nästan ta på skådespelarna. De hade haft premiär dagen innan, så det blev en del missar och skratt, men det är ju sånt som är charmigt. Men resan till teatern blev inte som vi tänkt oss......


                            

....För min del började det med att upptåget var försenat. Nu kom jag bara 10 min senare till Uppsala. Där stod de andra tjejerna och väntade på mig. Vi såg att ett regionaltåg mot Stockholm-Eskilstuna stod inne på spåret, så vi hoppade på det. Nu fick vi höra att det var växelfel i Stockholmstrakten,men tåget rullade iväg. När vi i princip var framme vid Centralen blev det stopp. Det var flera tåg före som stod i kö...

Och vi som hade planerat att strosa mot teatern och slinka in på nåt mysigt fik längs vägen. Nu gick tiden och vi fick börja planera för tunnelbanan...

När vi till slut kom fram till perrongen rådde ett fullständigt kaos...det var som värsta rusningen i Japan. Vi satt i sista vagnen och tåget var låååångt! Då stannar allt, det blir tvärstopp...tur var, att vi var nästan sist i kön...annars har man nog fått panik....

                              
                               Helt stillastående....

Till slut vände vi och gick mot en hiss, där det oxå var en enorm folkmassa runt...Men vi kom upp och då sa jag att nu tar vi en taxi till teatern. Vi gick in på Ica vid Karlaplan för att handla lite. Ha ha det märktes att vi var på Östermalm...de hade GULDFÄRGADE kundvagnar med svarta handtag! Fint ska de va! Det slutade iaf med att Cattis o jag, som var vrålhungriga tog en korv på stående fot i 12 graders kyla....

Efter föreställningen tog vi taxi tillbaka till Centralen och hann precis med ett tåg till Uppsala. Jag fick vänta 25 min på upptåget, men tjejerna var så snälla och höll mig sällskap :)

Skönt att det är lördag, även om jag har tusen saker att göra...Bullbak står högt på listan och så snöskottning förstås. Skulle vara hemskt trevligt att få packa upp "Rolle" oxå och repa lite, men men, det blir väl inget av med den saken........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0