Back to life, back to reality....

Igår, lördag jobbade Madde mellan 7-16.... Kvällen innan hade tjejerna tagit bilen med hem till "Slakt", som Maddes boende kallas. Så vid tio-tiden kom Camilla o hämtade Alex o mig vid stugan. Solen sken riktigt för första gången på hela veckan. Vi tillbringade dagen i backen. Typiskt att skidåkningen börjar arta sig när det är dags att åka hem. Vi åt lunch på TUSEN och sen var vi på afterski.

När den var slut skulle vi hem och äta alla fyra i stugan. Då kom jag på att det kändes rätt onödigt att sova, städa och åka hem på söndags- förmiddagen. -Vi kan ju lika gärna åka hem ikväll! Madde skulle ändå jobba på söndagen.

Sagt och gjort, vi åt, städade och packade ut oss i bilen. Skjutsade hem, och tog farväl av Madde, sen bar det av söderut.

Vi stannade i Sveg och köpte kaffe och macka.

Klockan var 01.10 när vi gled in på gården här hemma.

Det kändes väldigt konstigt att inga hundar var hemma, och det tog en bra stund innan jag somnade.

Idag har det inte hänt så mycket, jag har inte ens fyllt tvättmaskinen än. Jag skjutsade Alex på träning och fick en fika hos syrran under tiden han tränade.

I morgon börjar allvaret igen....hoppas på mycket jobb, så jag har råd att betala den förbannade kassa-apparaten.....
 
Nu ska jag snart kolla på "I en annan del av Köping" Känns oerhört lyxigt att kunna se Tv4...

Vi har bara fått in SVT och talande textremsan....Jag är SÅÅÅÅ less på Kulturnyheterna och Konståkning!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0