Curling...

Ha! Det mesta kretsar kring curling just nu känns det som. Jag är totalt uppslukad av denna sport... Om jag missar nån sen match, brukar den sändas i repris vid lunch-tid. Och sen har det ju varit en match nästan varje kväll vid 18-tiden. Det går ju riktigt bra för Sverige med, åtminstone tjejerna.

Idag har jag jag jobbat, dock bara till halvfem.. Det är lite lugnare så här års. Lagade mat, underbart goda leverbiffar! ( Det du Madde!) och sen blev det teven och curling. Men när matchen nästan var slut, bestämdes det att jag skulle skjutsa Alex till kusin Jesper. Hann se en stor del av skidskytte-staffetten hos dom, men det hade man ju kunnat varit utan...

Jag tog med hundarna dit och vi satt på övervåningen och kollade på teve. Efter ett tag gick Lovis ner, och Kottan följde efter...Hmm...tvärtyst...Ja ja de gick väl och la sig nånstans..

Rätt som det är kommer Lovis smygande upp för trappen...öronen bakåt och ett fruktansvärt viftande på svansen. Jag tänkte för mitt stilla sinne att hon såg skamsen ut. Hon gick runt och fjäskade för oss allihop, mysko!

Iaf gick Matte ner och kollade vart Kottan tagit vägen...Hoppsan!! Syrran hade ställt en sop-påse på köksgolvet...

Den var nu inte hel längre...

Det var det jag kände på mig! Precis som när ungarna var små...om det var tvärtyst och man inte såg dem, kunde man garanterat räkna med att de höll på med nåt satyg!

Nej nu ska jag nog ta och dra mig till sängen...det  börjar en curling-match kvart över elva. Sveriges herrar möter Danmark...risk att jag somnar, men det går väl i repris i morrn hahaha....

                      

Jo just...såg att det var skapligt kallt uppe i Ramund...Madde hade skrivit på Facebook att det var 37 minus i morse....BRRRR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0