Mat-Nickan

Blev lite hungrig så här på eftermiddan. Man tager vad man haver....fick jag tänka, eftersom jag inte orkade åka till affären. Hittade två kycklingfileer i frysen. Tinade dom och stekte i små bitar. Kryddade med salt, peppar, basilika och sist men inte minst min favoritkrydda nr 1: Persillade.

                        
                         En universalkrydda som passar till allt!

                        
                         Sen hackade jag paprika.

                        
                         Lite riven ost och smulad fetaost...

                         
                         Kokt pasta.

                        
                         Jag stänkte på lite soya på kycklingen.

 Sen blandar man allt i en gratängform och ev kryddar lite extra. Sist häller man över matlagningsgrädde, jag tog ca 3dl. In i ugnen, 225 grader i ca 20 min, och vips har ni en allt-i-ett-rätt!! 

                         
                          Jättegott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0