Impulsiv!

I väntan på att han med stort H, eller mannen med stort M, eller snickaren med stort S,ska storma in mitt liv, full av rustningslust, fick jag plötsligt ett infall sent i fredags kväll. Väggarna i mitt sovrum, som för övrigt är ett gammalt kök, är klädda med målade masonitskivor. De är gamla, skitiga och fula. Jag skulle vilja renovera hela rummet, men besitter inte de kunskaperna helt....Iaf tänkte jag kolla vad som finns bakom skivorna på väggen vid min säng. Min starka son fick äran att med kniv och kofot slita ner dom....

                            
                            Iklädd en tropikhatt, som jag köpte på Cypern 1987, skred han till verket!

En fin plankvägg kom fram. Klockan var mycket, jag städade och skulle gå isäng...

                             
                             Trä i all ära, men det kändes väldigt "country"...

Klockan var tjugo i ett, när jag sa till Alex att vi måste slita ner skivorna på sidan oxå! Igår, lördag slaskade jag på lite vit färg. Det här är ju bara tillsvidare...tills någon hjälper mig att rusta helt!

                             
                             Jaja, halvdant men bättre. Från "country" till "New England"....

Kommentarer
Postat av: Maddeleen

Fränt ! Fint med trä

2010-08-22 @ 14:30:02
URL: http://maddeleeneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0