Fredag...

Vaknade strax före sju...klev upp strax efter... Fick väl liv i Madde före åtta, sen drog vi till stan vid nio-snåret. Åkte först till GUC för Madde skulle lämna nån bok, sen till en grossist och därefter Lantmännen, för att köpa hundmat. Sen tog vi oss ner mot city för jag ville så gärna kolla in Cubus nya butik.


            
             ...hittade lite smått och gott....

Sen for vi till Gränby. Där hittade jag mina stövlar, som jag letat efter.... Plus lite andra kläder!


             
               Stövlar från ECCO och tunika från Cubus.

             
              Madde köpte oxå skor...som jag kunde ha...vore häftigt att prova nån gång....

Madde och hennes polare ska på 20-års fest i kväll, så det blev lite bråttom med middag när vi kom hem. Igår fick jag ett recept av en "dam", som jag lagade idag. Kassler med Bergakungens sås (!?) 

              
Man gör en sås av vitt vin,lök, grädde,rökt skinka o tomatpure´och slår över kasslern. Sen gratinerar man den i ugnen. Severas med ris och grönsallad! Jag tror jag fick godkänt......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0