Söndag och jag har varit duktig igen....

Idag åkte jag till julmarknaden i Österby med min syster. Tog en fika hemma hos henne först. Fint höstväder...

                            
                             På väg till "Ånghammaren"

Vi gick bara in i Ånghammaren, där allt ätbart säljs...nåt annat är jag inte intresserad av. Visst är det fint hantverk och så, men lite väl dyrt och "pråligt" i mina ögon....

                             
                              Nej! till tomtar.....

                             
                              Nej! till lutfisk.....

                              
                              JAA! till glögg....Köpte även en rökt korv med smak av päronkonjak!

                             
                              På väg hem med mina fynd...funderar på att baka bröd...hmmm?

Sagt och gjort...fick nåt ryck när jag kom hem och började baka tekakor...

                              
                              ...de gick åt på en gång...mums med varma tekakor!

Hittade även ett recept i Leilas bok....Dinkelbullar....

                             
                              Med tonåringar i huset räcker dom inte länge....

Både mina barn och jag är ju tokiga i saffransbröd...men jag undrar om jag har råd att baka så många lussekatter i år...Priset på saffran har ju stigit katastrofalt! På julmarknaden tog de 35(!!)kr för ett halvt gram! och jag som alltid brukar ha i 4-5 påsar...Dyra bullar blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0