Vill inte...

Ja då har jag betat av ännu en sak i min "nödvändigt-ont-lista"...Såna saker som jag vet måste göras men som jag drar mig för....

I allafall så ringde det en kille hit förra veckan och ville prata kassaregister. Det blir ju nya regler vid nyår, då alla (nästan) företag som hanterar pengar måste ha kassaregister som är certifierade av Skatteverket! De ska kunna komma oanmälda och göra kontroller i kassan, som innehåller en "svart låda". Om jag inte beställer före nyår får jag betala ett vite på 10000kr!!! Inga småsummor.....

Som sagt...idag var killen hit....och jag slog till, efter lite prutande...Men det gick ändå på 11700 + moms :(  Alltså Skatteverket vill verkligen inte göra det lätt för oss småföretagare... Fy f-n!! Man kanske går i konkurs....

                                 
                       En sån hära..dåråå...

Okej det var det...nästa sak på listan tar vi nån annan dag.....




Kommentarer
Postat av: Pelle

Man får väl börja klippa sig fyra gånger i månaden då.. Och klämma in en permanent där i mellan.. :)

2009-11-12 @ 18:12:48
Postat av: Annika

Ha ha!! Ja gör det!! Liiite svårt att rulla upp ditt hår bara...får använda tändstickor :)

2009-11-12 @ 21:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0