tisdag lunch

Vilken värme! Härligt, om man hade varit ledig. Idag har jag fullt upp hela dan, man blir seg och trött, men det är bara att kämpa på. Hoppas det blir lika fint i helgen. 

Dagarna bara går och ingenting av värde finns att skriva om känns det. Mina egna känslor åker berg och dalbana. Ena stunden försöker jag glädjas åt det jag har: två fina tonåringar ett hem och ett jobb. Men det känns inte riktigt på topp när man börjar grubbla. Vad är det för fel på mig? Hoppas det går över snabbare nu än förra sommaren, som jag helst ville hoppa över.

Jag får försöka fokusera på sånt som jag tycker är roligt...och då framförallt musiken! På lördag ska vi spela på en bröllopsfest. Alltid lika roligt att umgås med grabbarna i bandet, även om det är en rå jargong. De får mig att glömma det tråkiga och kan alltid säga några tröstens ord.....
                        


Sen om två veckor ska jag förmodligen hänga med ett tjejgäng från stan ut på krogen. Madde, en av tjejerna fyller år och då ska vi fira henne. Först ville jag absolut inte gå till Flustret, som det troligen blir, men sen tänkte jag att inget blir bättre av att stanna hemma och må dåligt. Upp i sadeln på en gång! Sluta tjura!

              

Om jag ska prata om nåt positivt, så har jag fruktansvärt snälla grannar omkring mig! Igår hjälpte min ena granne Bengt Ola mig att bygga upp Haki-ställningen en våning till, så att jag når längre upp att skrapa o måla. Min andra granne Evert åkte och hämtade några fler plankor, för de var så rädda att jag skulle ramla ner och slå ihjäl mig... Vilken omtänksamhet!

Tittar på ute termometern just nu, den visar 28.6 grader i skuggan!!
 
Och jag ska återgå till mitt arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0