jomenvisst!

Den finska tangon gjorde succe! Jojomensan! Vi fick till det riktigt bra om än inte perfekt men gästerna var inte kräsna. Som sagt, så började vi öva i går förmiddag....sen vid halvnio träffades vi hemma hos Matti för en sista genomgång, och tänk att då lät det riktigt bra...Vid halvtio ca, åkte vi till Österby. Där var bröllopsfesten i full gång. Alla var glada och de flesta var nog inte helt nyktra heller. Strax efter tio gjorde vi entre på scenen, och det var verkligen en kul spelning. Vi spelade i tre set och när vi skulle börja andra setet,drog vi fram harpa och dragspel. Den finska tangon fyllde dansgolvet...jubel och applåder! Jag tror klockan var efter ett nån gång när vi slutade spela. Allting fick stå kvar eftersom festen fortsatte så vid 02.15 var jag hemma....

             .

Idag söndag fick jag faktiskt sova till 10...rekord! Vaknade med tangon i huvudet och skrattade för mig själv! Sen vid 12.15 bar vi iväg till Österby för att plocka ned allt igen. Varmt och miljoner mygg....Fy fan...Kom hem vid tre och då var det bara att sätta igång att måla.Nu är ena gaveln klar sånär som på lite vit färg som ska på runt fönstren en sväng till.

Ja denna helg har varit en musikhelg kan man säga, och då framför allt i tangotakt.....

Nu ska jag skjutsa ut Alex till Gräsö, för han ska jobba i Öregrund imorgon.

Och i morgon startar den längsta jobbar veckan på hela året,den sista före semestern....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0