Skitväder = skitiga hundar

Tredje advent...och slaskigt, grått och trist. Absolut inget bra väder för hundar. Är det det här som kallas hundväder månne?
                          


Jag gick en skapligt lång promenad idag för att på enkom trötta ut Lovis...Tänkte nämligen ställa henne på trimbordet och det är bland det värsta hon vet. Efter promenaden var de så fruktansvärt skitiga och äckliga, så det var raka vägen in i duschen. Och jag med...när man ska shamponera hundarna är det bara att klä av sig  och kliva in själv..Det är ju inte bara en gång de ruskar på sig, så man blir tämligen blöt...

Det här är något som både Lovis o Kottan helst skulle vilja avstå, men accepterar med sura miner....

                          
                          -Alltså...våran matte är såå dum mot oss....!!!

Sen iaf när Lovis torkat ett tag tvingade jag upp henne på trimbordet. Där blir vi för det mesta osams, men klippt blir hon. Tänkte ta en tjusig bild efteråt, men hon ville inte posera direkt.

                          
                           Syns kanske inte, men hälften av pälsen är borta!

                           
                           Lejonmanen är väck...och den graciösa halsen kom fram....

Jaha då sitter man här i sin ensamhet. Jag har precis skjutsat Alex på träning. Tror att jag ska slå in lite julklappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0