Jag fryser!

Jag erkänner...jag är en riktig fryslort. Är och har alltid varit. Idag har det varit en sisådär 7 minusgrader och jag tror inte att jag ska överleva...nja...eller...JAG FRYSER iaf! Det värsta är att jag har så kallt inne. Trodde inte man behövde göra nånting med en bergvärmepump, men man kan tydligen ställa in kurvor och skit på den....
.
Vaknade i morse och tyckte det drog kallt om näsan...15 grader i sovrummet! Jag har levt i så många år i ett skitkallt hus, med 12-13 grader inne på vintrarna, bara för att rörmokar'n aldrig kopplade in bergvärmepumpen. Borrat hade vi ju gjort kanske 8 år tidigare....SUCK! Men sen jag blev själv, har jag bestämt mig för att aldrig behöva frysa. Kosta vad det kosta vill!!
.
Nu på kvällen har jag eldat i vedspisen och tänt ljus överallt, och som pricken över i, kom han, exet, rörmokar'n, fadern till mina barn och ställde om kurvorna i pannan. HALLELUJA!! Prisa Gud, värme i huset!!
.
Men man ska väl inte klaga...pratade med Madde vid 18-tiden...där uppe hade de 30.5 minus...!!
.
Ledig fredag i morgon. Ska åka och köpa en julgran tror jag..
.
Annars ser helgen ut att bli väldigt lugn...får väl dricka glögg och glo på tv...Kanske göra lite julgodis....

Kommentarer
Postat av: anna

men du ,Åsa hade ju en över på altan....

2009-12-17 @ 23:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0