Fullmåne...

Jaha!!Det var därför!! Det är ju fullmåne, inte undra på att jag har haft svårt att sova de två senaste nätterna då! Tänk att månen kan ha sån inverkan på oss.

 
                                        

Det blev en riktigt fin idag, och man fick t.o.m se solen en stund. När jag gick ut med hundarna runt halvsju var det 3 minusgrader. Vi gick "Gyllby runt" i månskenet....riktigt skönt...med torra hundar!

Annars började min dag i ilska! För FJÄRDE gången på två veckor fick jag ingen UNT!!!! Snöslask o elände var det när jag masade mig ut till brevlådan, som var TOM! Så jävla arg jag var! Tyvärr kan man ju inte felanmäla förrän kl 8, så jag fick bita ihop o gå med hundarna först. Den stackars kvinnan jag ringde, som jag nu nästan lärt känna, blev lika arg hon. Tidningsbudet måste antingen ha nåt emot mig, eller lida av total minnesförlust....-Rent slarv! sa UNT-kvinnan...Jag ska genast skicka honom med en tidning till dig...Klockan tio hade jag fått den, men det är ju inte så jag vill ha den, på fm. Hmmm...funderar på att sätta en stor skylt på min brevlåda....kanske med blinkande ljus och stor text: Hörru! Pucko! Här var det!!!!!!

                                             
                                              FATTARU!!!!


Ja! men vad skönt det var att få vräka ur sig lite aggression ....men ...det stackars tidningsbudet då? ÄH!!

Nya tag i morgon, jag har fullt skubb på jobbet. Känns inte som man hinner nåt, när man slutar kl 18. Mat och hundrastning, sen är det kväll...

Nu ska jag gå i säng...får väl se hur länge man slumrar innan månen gör sig påmind....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0