Ny vecka,igen...

Vad fort veckorna går! Redan måndag,påskvecka dessutom. Idag har jag jobbat hela dagen. På kvällspromenaden kom jag på att jag i helgen hade tänkt att plocka lite blåbärsris, men det blev inte av. Så nu gick jag in i en riktigt mysig skogsglänta och fick tag på dessa ljuvligt ljusgröna, späda kvistar. Det blir lite vårstämning på bordet. Nästa grej blir att ta in några äppelkvistar och sätta dom i vatten så dom  blommar.

                   

I helgen var det premiär för några av årets nya glassar hemma hos oss. Jag köpte hem 3 olika, jag fick äran att prova nogger mint. Den var jättegod. Men var det inte bättre glassar förr, när man var liten? Då var det glass och inte chokladgodis som det mera verkar ha blivit nu. Här nedan finns en glasslista från 1975. Gud vad man tyckte att storstrut var dyr......men den jag kommer mest ihåg är Flirt, den hjärtformade glassen. Mums!

                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0