Heja Sverige!

Wohoo!! Vilken match! Vilken upphämtning! Jag pratar förstås om Sveriges match mot USA i hockey-VM, som avgjordes alldeles nyss. Sverige låg under med 5-2, och då var jag så less att jag tänkte byta kanal. Men si då gjorde de ett mål, och ett till, och ett till. Och helt plötsligt var det 5-5. Matchen gick till förlängning och Sverige gjorde mål efter bara 1.59. Det ni! Det blev ett riktigt sportreferat det här känner jag men en kul avslutning på kvällen!

                        

Imorgon, sista april tänkte jag vara ledig från jobbet, men jag får nog gå upp tidigt ändå. Vi ska ha ett morgon rep kl 8.15 så jag får väl slänga ner Roland i lådan i kväll.

Imorgon kväll är jag bjuden till min kusin Maria och hennes familj. Det har blivit en tradition att vi samlas hos dom och grillar korv och umgås. Det märks att åren går, för varje gång vi ses är det färre barn med. Alla har blivit tonåringar och de tycker väl inte att det är speciellt roligt att fira sista april med oss 'gamlingar'.....

                      

Fjällrapporten från Madde låter meddela att det är kanonväder i Ramundberget, och de är alldeles röda i ansiktet efter första dan i backen! De lär väl se ut som pepparkakor innan veckan är slut :-)
                      

Det är ett rysligt tjatande om grisinfluensan. Vad är det? Vem får det? Är det farligt för mig? Jag undrar om det inte är 'Krisinfluensan' jorden har drabbats av. 

                     
Nej man ska väl inte skämta om så allvarliga saker egentligen, men man undrar ju? Vart tog fågelinfluensan vägen då?
För att inte tala om galna ko sjukan, som det var så hysteriskt kring! Vad blir det härnäst för sjukt djur? Hästpest? Kattspatt?

Tack för ordet godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0