Aj aj aj!

                   
Titta noga! Ser ni blåsorna? Mina fina små nätta frökenhänder har fått blåsor!!! Usch och fy, vad man måste utstå när man har en hel trädgård att sköta. Ni förstår, jag har krattat löv idag och det sliter hårt på mitt tunna skinn..... Dessvärre hann jag inte färdigt utan måste fortsätta i morgon,hemska tanke.

Nej inte är det nåt att oja sig över! Gräsmattan blir jättefin, jag får träning, och framförallt är det ju skithärligt att få uppleva en helg med strålande sol! Bara det höjer ju humöret flera hundra procent.

Ja nu så har vi firat påsken också, eller firat o firat. Vad har vi gjort? Jo ätit lite ägg o sill o annat smått o gott. Jag är ju ganska långt ifrån religiös, så jag var tvungen att googla på anledningen till påskfirandet. Att det hade med Jesus korsfästelse att göra visste jag. Man kan sammanfatta svaret så här: Vi firar påsk till minne av Jesu lidande,död och uppståndelse. Jaadåså vet man det.....nästa fråga blir ju pingsten, men den tar vi då!
                               

Ett anat fenomen som inträffar här i norduppland varje påskhelg är ju Konst på väg. Miljoner av konstintresserade människor åker runt på de allra mest krångliga vägarna för att leta upp nån konstnär som har vernissage i sitt hem, eller nån annanstans. Det är ju jättebra......men jag måste citera min syster som sa så här idag -Konst på väg? Ska det va nåt så ska de väl måla sin konst på vägen? Lr hur?

                         
Det kan ju tänkas att lilla tryckfelsnisse varit i farten. Rimligtvis borde det ju heta Konst på vägg......


Kommentarer
Postat av: syrran

jag kollade upp det där med pingsten, förutom att detär en tacksägelsefest för kornskörden så firas den till minne av Andens utgjutelse!??

Så nu slipper du grubbla över den saken!!

2009-04-13 @ 00:17:13
Postat av: mammamia

vad är väl en blåsa i handen mot en spik i foten

apropå påsken

2009-04-13 @ 09:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0